vineri, 16 aprilie 2010

Unitatile

Unitatile


Infanteria grea:
Cea mai mare parte din armata trebuie sa reprezinte infanteria grea.
Sunt incomparabili durand o lupta grea pe uscat.
Daca nu sti ce sa construiesti construieste infanteria grea.
Daca nai infanterie grea in teren,alte unitati vor trebui sa faca asta in locul lor,dar nu vor vea nicio sansa in lupta.


Infanteria usoara:
Infanteria usoara consta in unitati cu armura usoara,mobile luptatori de corp la corp,care iti protejeaza trupele si incearca sa inconjoare inamicul
daca nu sunt interceptate de infanteria usoara a inamicului ei vor incerca sa atace unitatile de lupta-departare.


Unitatile de lupta departare:ele omoara infanteria grea a inamicului astfel incat trupele de infanterie grea proprii vor naviga prin restul luptei.Unitatile de lupta departare sunt folosite in special pentru aparare deoarece pot trage de pe ziduri
ele cauzeaza doar rani inamicilor care le scade stamina care poate fi vindecata usor de doctori.
Cel mai rau lucru care se poate intampla e ca trupele de lupta departare sa ia locul trupelor de lupta infanterie usoara sau grea.


Artilerie:
Trupele de altilerie sunt folosite pentru a distruge zidurile inamicului,provocand pagube uriase,dar sunt la fel de scumpe ca si daunele pe care le provoaca
daca artileria nu trece de zid ,incepe sa traga in infanteria grea a inamicului,cei loviti neavand sanse de supravietuire,dar asta si inseamna ca mare parte din daunele artileriei raman nefolosite asa ca,comandantul trebuie sa gandeasca atent daca daunele provocate de artilerie fac sa merite pretul.


Unitatile aeriene:
Sunt nave care distrug navele inamice ale inamicului,dar nu pot ataca nicio unitate de pamant.
Avioanele(girocopterele) croiesc drum bombardierelor.


Bombardierul:
Sunt unitati facute sa atace unitatile de sol(unitatile de pe pamant ale inamicului)obiectivul lor principal fiind altileria inamicului.
Ele pot opri o ocupare inainte ca inamicul sa provoace daune serioase zidului
bombardierele nu trebuie subestimate cand se bat cu trupe de sol.
Oricum in comparatie cu artileria ele sunt foarte scumpe.
Daca vrei sa ai sansa sa folosesti bombardierul trebuie sa fi atent la girocopterele inamicului deoarece bombardierele nau nicio sansa in lupta aeriana.


Auxiliar:
Unitatile auxiliare au in comun faptul ca ele pot schimba rezultatul unei batali fara sa lupte,doctori bucatari,carturile cu munitie sau colectoarele de armuri sunt unitati care cad in aceasta categorie.Efectul acestor unitati depinde de situatie,asa ca citestele descrierea inainte de a le folosi.


*Partea care urmeaza e recomandata numai pentru jucatori avansati.
In timpul jocului vei descoperi ca sunt mai multe clase de unitati.
Un girocopter/bombardier care are skilurile(aptitudinile) pentru lupte aeriene cat si pentru lupte terestre.
E prioritar ca bombardierul/girocopter sa fie protejat deoarece este o unitate de categorie 2 nu ca si bombardierul sau girocopterul care sunt unitati de categorie 1.
Combinati multiple sunt posibile.Un luptator de lupta departe/infanterie usoara care isi trage toata munitia,apoi incearca sa atace pe sol unitatile inamice.













Daunele si pierderile





Orice unitate care participa la lupta are o valoare "hp"(health points/puncte de viata)
Daca o unitate primeste daune,punctele sale de viata sunt reduse.Daca punctele de viata ale unitati ajung la 0 unitatea e distrusa.Ca sa se protejeze unele unitati au armura.
Armura reduce daunele suferite.De ex daca o unitate cu 3 armura este lovit cu un atac de 5 daune , unitatea primeste numai 2 daune(5-3=2).Daca armura e mai mare ca atacul , atacul e nefolositor.Armura e folositoare contra atacurilor slabe,dar nu e buna in atacurile cu multe daune.
Cea mai buna metoda de a distruge unitatile de departare este sa obti mai multa armura pentru infanteria grea.
Daca o unitate e ranita dar nu distrusa atata timp cat are puncte de viata ,unitatile care au puteri de regenerare pot regenera viata unitatilor dupa o runda de lupta.
Cel mai recomandat e sa tintesti atacul spre mai putine unitati pentru a le distruge mai repede.Aceasta distributie e determinata de "tintirea" armei.
Multe unitati cara arme diferite alaturi de ele.Daunele care le provoaca si concentratia depind de "tintirea" armei.Armele sunt facute pentru diferite poziti pe campul del upta.Arcasul cara arcul si un cutit de vanatoare ca aparare.Atata timp cat are destula munitie iar inamicul e la o distanta sigura el isi va folosi arcul la fel ca alte arme de distanta.Arcurile ce arunca foarte in sus nu sunt foarte precise.
Sagetile trimise se inpart pe o arie mai mare is ataca toate tipurile de unitati.
Daca nu e nicio infanterie grea in lupta arcasul isi va lua cutitul de vanatoare si se va arunca in lupta.Armele de lupta departare au de obicei un camp de actiune scurt pentru a fi foarte precise.
Daunele sunt concentrate pe primele randuri de lupta,care se bat unele cu celalalte,in timp ce razboinici stau in spatele lor pentru a nu fi raniti,asta inseamna ca numarul de morti(lpierderi) cresti iar numarul de raniti scade.


Vindecarea


Pentru a preveni pierderea de unitati unele unitati cum ar fi doctori pot reface puncte de viata.Dar poate vindeca o unitate doar daca aceasta mai are puncte de viata.Unitatile de vindecare au o rata de vindecare pentru asta.Ele pot vindeca doar cat timp au materiale.Daca raman fara materiale nu vor mai putea sa vindece.
Unitatile de vindecare nu pot vindeca toate unitatile ci doar o parte in functie de cati medici sunt in armata.
Sunt 4 tipuri de unitati:umane,mecanice,animale sau mistice.Deci doctorul nu poate sa repare unitatile mecanice,iar sa vindece o Medusa va fi dificil pentru oricine.Asa ca fi atent cand cumperi si asamblezi unitati daca vrei sa folosesti medici.







Zona de lupta





Acum e timpul sa vorbim de zona de lupta.Armele care sunt folosite sunt determinate de tipul zonei de lupta.Formatia implicita(setata de joc) de lupta e:
Aparatori
Prima linie
30
30
30
30
30
30
30
Flancul stang
30
30
Flancul drept
30
30
Linia unitatilor de lupta departare:
30
30
30
30
30
30
30
Artileria
30
30
30
Aer
30
Atacator
Prima linie
30
30
30
30
30
30
30
Flancul stang
30
30
Flancul drept
30
30
Linia unitatilor de lupta departare
30
30
30
30
30
30
30
Artileria
30
30
30
Aer
30


Dupa cum vezi sunt zone diferite in campul de lupta:linia principala de lupta care e in centru.Dupa prima linie sunt unitatile de lupta departare.Flancurile sunt lateralele si artileria care se afla in spate.Fiecare cutie se bazeaza pe o sectie spatila a liniei.Armata ta se inparte in grupuri care unplu fiecare sectie.
Oricum numai unitati de acelasi tip pot ocupa o sectie(un prastier nu poate fi inlocuit de un arcas).Cea mai importanta linie de lupta e prima linie.In timp ce alte zone pot doar sa accepte unitati care cauzeaza daune acolo.Toate unitatile vor incerca sa castige terenul principal de lupta.Asta inseamna infanteria usoara unitatile de lupta departare ,dar asta inseamna ca si doctori sau bucatari pot intra in acea linie.Daca pierzi aceasta linie inamicul tia spart formatia.
O sectie are spatiu limitat(30 locuri deobicei) dar mai sunt si unitati care au nevoie de mai mult spatiu ca altele.Giganti pe abur utilizeaza cu mult mai multe locuri decat un Phalanx.Numarul de unitati care pot provoca daune simultan e limitat.Cu cat sunt mai multe sectiuni care pot fi umplute pe lini diferite cu atat mai multe daune armata ta va provoca pe runda.Trebuie sa te asiguri ca unitatile au destule rezerve pentru lupta principala.Cele mai multe lupte din ikariam sunt luptele pentru un oras.Sunt multe tipuri de lupta care depind de nivelul orasului ,cladirile valabile si numarul aparatorile.
Fiecare oras are o limita de garizoana,care specifica numarul de unitati care pot fi facute intrun oras,dupa toate e greu sa construiesti un zid in jurul unui oras care are destul loc in zonele inconjuratoare.
Lucruri importante pentru limita garnizoanei sunt nivelul orasului si al zidului.
Daca sunt mai multe unitati,acestea vor astepta in terenurile deschise.Daca limita garnizoanei cade ,aparatori fug in oras.Marimea zonei de batalie depinde ne nivelul orasului.Sunt 3 tipuri de orase:




Satul:
E cel mai mic camp de lupta.Toate orasele sub nivel 5 sunt sate.
Nu e loc pentru flancuri deoarece orasul e prea mic pentru acele manevre.
Aparator
Prima linie
30
30
30
Unitatile de lupta departare
30
30
30
Artilerie
30
Aer
30
Atacator
Prima linie
30
30
30
Unitatile del upta departare
30
30
30
Artilerie
30
Aer
30


Orasul


Orasele sunt de la nivel 5 la 10.Ele schimba sistemul de lupta.Va fi nevoie de mai multe unitati sa protejeze aici si de mai multe unitati pentru flancuri.


Aparator
Prima linie
30
30
30
30
30
Flancul stang
30
Flancul drept
30
Unitatile de lupta departare
30
30
30
30
30
Artilerie
30
30
Aer
30
Atacator
Prima linie
30
30
30
30
30
Unitatile de lupta departare
30
30
30
30
30
Artilerie
30
30
Aer
30


Metropole


Orasele de la nivel 10 sunt metropole si sunt la fel de multe locuri ca la zona deschisa.


Aparatori
Prima linie
30
30
30
30
30
30
30
Flancul stang
30
30
Flancul drept
30
30
Linia unitatilor de lupta departare:
30
30
30
30
30
30
30
Artileria
30
30
30
Aer
30
Atacator
Prima linie
30
30
30
30
30
30
30
Flancul stang
30
30
Flancul drept
30
30
Linia unitatilor de lupta departare
30
30
30
30
30
30
30
Artileria
30
30
30
Aer
30


Zidurile


Daca ai construit o primarie pe imaginea orasului unitatile de zid vor fi plasate in prima linie a bataliei,fiecare blocand o sectiune intreaga.Oricum e imposibil sa subestimezi un atac al flancului in timp ce zidul orasului sta inca in picioare.
Cu cat sunt mai puternice unitatile si au mai multe puncte de viata cat si facilitati de aparare,care le ajuta in functie de nivelul zidului.Atacatorul trebuie sa incerce sati distruga zidul-artileria poate face asta in mare parte.Daca ei nu reusesc sa distruga zidul,moralul trupelor atacatorului va fi scazut si unitatile vor muri repede.
Daca atacatorul a distrus o piesa din zid(a spart zidul intrun loc) trupele de lupta de aproape vor intra in lupta si vor incerca sa repare zidul.Daca atacatorul distruge complez zidul,flancurile vor fi valabile pentru atac dinou.
Cu cat mai mica e primaria si cu cat e mai mare zidul unitatile vor avea nevoie sa depaseasca apararea.Unitatile de lupta departare vor tinti unitatile mari si neprotejate ale inamicului.Nu e bine sa ataci orasele mai mici deoarece lupta poate dura cateva ore pentru a castiga.


Moralul


Nu zidul mare conteaza mult ci luptatori care vor lupta cu trupele inamicului ,care sunt mai curajoase.Fiecare armata intra in lupta cu moral bun si confidenta.Acestea sunt influentate de cursul bataliei.
Lucruri care scad moralul:


· Sa suferi mai multe pierderi ca inamicul
· Sa primesti mai multe daune ca inamicul
· Sa confrunti primaria
· Numarul trupelor atacatoare sa fie superior numarului trupelor tale
· Sa te bati cu mai multi jucatori
· Sa fi atacat din flancuri.
· Sa trebuiasca sa lupti inca o runda.




Oricum un general bun poate contra ataca acest declin in confidenta.Cum?Asiguranduse ca trupele angajate sunt bine echipate si pregatite pentru o lupta nocturna.El poate trimite bucatari in terenul del upte care organizeaza o "petrecere" dandule soldatilor vin si mancare buna.Asta ajuta unitatile sa recupereze energia.Orice bucatar poate reface moralul trupelor.




Sfaturi




· Tineti prima linie!


Intodeauna asigurate ca ai destula infanterie grea sa protejeze restul armatei.Fara infanterie grea ,infanteria grea mai putin calificata va trebui sai ia locul.Vor fi fortati sa facal upte de aproape cu oponenti care sunt cu mult mai puternice si nu vor putea sasi foloseasca potentialul.Intreaga formatie de lupta se va prabusi in cateva runde.


· Provoaca cat mai multe daune pe runda


Infanteria grea e poate fi cea mai puternica si cea mai scumpa unitate dar daca pot face mai multe atacuri pe runda ca inamicul vor castiga.
Folosind arme cu un procentaj de tintire mai bun,oponentul are medici care pot vindeca o parte din rani dar nu toate.


· Moralul determina lupta


Daca trebuie sa te bati cu inamici foarte puternici pe care armata ta nu ii poate depasi ,incearca sa scazi moralul oponentului.Intreaba prieteni pentru ajutor.Cu cat mai multe unitati se vor bate pentru tine cu atat acestea se vor incuraja mai mult.Luptand inpreuna deseneaza o pictura de putere si o forta unita.Daca sunteti impreuna pe acelasi insula poti sa bati si cei mai puternici atacatori.


Vezi batali


Reglulile pe mare sunt similare cu cele pe uscat.
Toate unitatile au aceiasi valori si proprietati.
Citeste despre luptele pe uscat sa afli mai mult.
De seemenea pe mare este linia intai,barcile rapide vor naviga in jurul flancurilor oponentului care au arme del upta departare si asupra oponentilor cu nave mortier din spate.
In mare desigur nu sunt ziduri sau alte obstacole de acest timp.Navele de artilerie nu sunt valabile.In schimb navele de transport(daca sunt prezente) se ascund in spate.
Barcile ce se pot scufunda pot fi atacate numai de alte barci care se pot scufunda.
Barcile normale sunt nefolositoare contra lor deoarece nu pot opri un atac ce vine de sub apa.Ele nau nicio sansa inpotriva inamicului de sub apa.
Nu trebuie sa fi ingrijorat deoarece navele de scufundare apar dupa multe cercetari,foarte tarziu in joc.Nu trebuie sa te temi nici pentru transportoare.Daca sunt invinse nu sunt distruse ci li se fura toata incarcatura.Dupa lupta si dupa ce au stat cateva ore se intorc acasa si pot fi folosite dinou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu