vineri, 16 aprilie 2010

~~~~~CUM ATACAM IN VERSIUNEA ASTA~~~~~

Avem asa :
Infanteria grea ( trupele din primul rand 7 casute)
-phalanx (30 palanxi = 1 casuta => 210 palanxi = 630 aur/h)
-giganti (10 giganti = 1 casuta => 70 giganti = 840 aur/h)


Infanteria usoara ( trupele care in mod normal se bat pe flancuri - 4 casute lateral)
-sulitasi (30 sulitasi = 1 casuta => 120 sulitasi = 120 aur/h)
-spadasini (30 spadasini = 1 casuta => 120 spadasini = 480 aur/h) sunt importanti deoarece intra in lupta dupa ce cade zidul si va ataca din lateral in caz ca inamicul nu are.(se pot castiga lupte asa)


Trupe de distanta- sunt trupele care stau in spatele infanteriei grele (phalanx/gigant) si care trag la distanta
-tragatori (7 tragatori = 1 casuta => 49 tragatori = 147 aur/h)
-prastieri (30 parstieri = 1 casuta => 210 prastieri = 420 aur/h)
-arcasi (30 arcasi = 1 casuta => 210 arcasi = 840 aur/h)


Artileria ( trupele care sparg zidul dar care fac si damage artileriei opuse sau trupelor- al treilea rand – 3 casute)
-berbeci (6 berbeci = 1 casuta => 18 berbeci = 270 aur/h)
-catapulte (6 catapulte = 1 casuta => 18 catapulte = 450 aur/h)
-mortiere (6 mortiere = 1 casuta => 18 mortiere= 540 aur/h)


Categorii speciale :
Bombardierele
Girocopterele
Doctorii/bucatarii


Am sa merg pe exemple cu imagini , care ajuta cel mai mult ca sa intelegeti mai bine ce zic.


Exemplul 1 IN ATAC :


Round 1 :






Trupele cu care atac eu :
-giganti ( OBLIGATORIU 70 , pentru a umple casutele desemnate infanteriei grele )
-tragatori ( OBLIGATORIU 49 , pentru a umple casutele desemnate trupelor care trag la distanta )
-mortiere ( OBLIGATORIU 18, pentru a umple casutele desemnate artileriei grele )
-medici/bucatari - dupa bunul plac.


Se poate vedea usor ca zidul a picat aproape in intregime.
Deasemenea , trupele dupa cum vedeti isi pierd din moral si munitie , in functie de timpul ce trece. Spre exemplu tragatorii au munitie pentru 3 runde , dupa care sunt inlocuiti de cei aflati in rezerva ( nu aveti in rezerva , pleaca din lupta )


Round 2 :






Odata facute bresele in zid , locurile sunt ocupate de soldati in ordinea urmatoare :
-phalanx
-nu aveti phalanx , locul este luat de giganti ( DE PREFERAT GIGANTII IN LOCUL PHALANXILOR )
-nu aveti nici giganti , intra alte trupe , in prima faza cele desemnate flancurilor , apoi trupele de distanta. De notat ca alte trupe care intra in locul phalanxilor/gigantilor nu au nici pe departe acelasi efect , mor foarte usor si nu fac mare paguba, pentru ca sunt aflate pe o pozitie care nu le este din start desemnata. In versiunea noua foarte important este ca trupele sa se afle pe pozitiile pentru care au fost desemnate.


Round 3 :






Zidul fiind de tot daramat vedem cum intra si spadasinii pe flancuri
in mod normal tragatorii lovesc doar in trupele aflate pe primul rand , iar aici este chestia cea mai delicata.
Se vede ca respectivului ii mor si tragatorii , desi sunt aflati in spatele infanteriei grele. Asta se datoreaza faptului ca nu are soldati pe flancuri care sa tina piept spadasinilor mei , asa ca intr`o grafica imaginara , spadasinii lovesc din laterale si omoara tragatorii sai.
Din fericire zidul este deja daramat , dar pentru un zid level 20 + e esential sa trimiteti mai mult decat 18 mortiere din start , pentru a`l darama in 4-5 runde integral, sau si mai bine este a trimiteti atacul in mai multe serii de trupe complete pentru a avea munitie si moral .


Deasemenea observati ca mortierele nu mai au deloc munitie , ca atare la runda urmatoare se vor retrage din lupta. Din fericire zidul este deja daramat , dar pentru un zid level 20+ e esential sa trimiteti mai mult decat 18 mortiere din start , pentru a`l darama in 4-5 runde integral.


Round 4 :






Se observa in primul si in primul rand greseala de a nu avea destule trupe care sa tina primul rand care este esential in orice lupta, neavand phalanx/giganti suficienti , pe prima linie din front se baga tot ordinarul de soldat , si mor pe capete.


Dupa cum vedeti , tragatorii inca mai au munitie , dar nu mai au moral, ca atare unitatile si implicit lupta sunt pierdute aproape integral


In aparare lupta este aproape similara , nu se face mare diferenta in strategia abordata intrucat nu exista trupe de atac sau aparare. Mai jos exista explicatii pentru diferentele ce apar.


Observatii :


- nu am lupte care sa includa si baloane/girocoptere dar treaba sta in felul urmator cu ele :
Bombardierele trag doar in unitatile de sol , respectiv in artilerie - daca aveti 30 bombardiere si stati in aparare , iar cel ce ataca nu are deloc trupe pe aer , ii puteti distruge mortierele inainte de a va darama zidurile , in felul asta castigati lupta inainte de a avea loc :)
- bombardierele pot fi doborate doar cu Girocoptere ( unitati care trag doar pe aer )
- girocopterele pot fi doborate doar cu girocoptere , evident . Nici o alta trupa de la sol nu trage in unitatile din aer.


Sa presupunem ca atacati cu giganti , ca in exemplul dat mai sus. Daca la runda a treia-patra trimiteti intariri constand in phalanx , ei vor inlocui gigantii din prima linie.
La fel , daca trimiteti arcasi , ei vor inlocui tragatorii , iar prastierii vor inlocui chiar si arcasii. Exista o prioritate a trupelor pe pozitiile respective , si se tine cont nu de damage ci, daca pot spune asa , exact invers cum ne`am dori noi :
Prioritati :
-phalanx , apoi giganti in absenta phalanxilor
-prastieri --> in absenta lor apar arcasii --> in absenta arcasilor apar tragatorii
-berbeci --> catapulte --> mortiere
-sulitasi --> spadasini
Insist pe intelegerea trupelor care au prioritate pentru a evita atacurile prostesti care duc la pierderea trupelor, spre exemplu daca atacati cu toata armata , avand toate tipurile de unitati , o sa va treziti ca aveti phalanxi in fata , prastieri in spatele lor si berbeci la spart zidul , si o sa pierdeti de numa-numa. Jocul a devenit subit mai istet si mai calculat , nu mai conteaza cantitatea ca pana acum.


Foarte important este sa trimiteti intariri la fiecare runda , cateva zeci ce unitati:
1. pentru a inlocui trupele pierdute in runda precedenta ( dar si a pastra tot timpul un stoc in rezerva )
2. pentru a ridica moralul armatei , fapt ce este de o deosebita importanta intrucat majoritatea luptelor se termina din cauza moralului scazut al uneia dintre parti.
3. retrageti trupele fara munitie si incomplete si trimite-ti alta serie completa , ajuta la moral si sa aveti pierderi minime


exemple de armata cu care sa ataci sau pe care sa o aveti in orase


exemplul 1:
70 giganti ( + 30 in plus pentru siguranta )
49 tragatori ( + 30 in plus pentru siguranta )
120 spade ( + 60 in plus )
18 mortiere
30 girocoptere
15 baloane
doctori si bucatari dupa gust.


exemplul 2 ( calculat de asa natura incat sa nu incalcam prioritatile si sa avem soldati care stau degeaba )


210 phalanx ( + oricat in plus , crapa repede a dracu` odata cazut zidul )
210 arcasi sau 49 tragatori sau 210 prastii ( plus un numar de rezerva pentru tipul de unitate ales )
120 spade ( + 60 de siguranta )
18 mortiere
30 girocoptere
30 baloane
doctori si bucatari dupa gust.


Pe masura ce m`am apucat de explicatia asta am uitat multe esentiale , dar cu timpul le lamurim pe toate. Ce e de baza si de retinut :
Accentul pe giganti , tragatori , spadasini , mortiere , girocoptere cateva , baloane , medici - bucatari
Fara mortiere in atac nu faceti nici o branza , daca nu daramati zidurile dusmane nu jefuiti nimic.
Trupele au munitie limitata deci fara intariri nu duc mai mult de 3 runde.
Moralul se intretine din intaririle care vin runda de runda de ambele parti
La atacuri in 3-4 jucatori , daca vine al 4`lea cu phalanxi intariri , scoate gigantii celor dinainte din prima linie si ii inlocuieste cu phalanxii lui , de aceea la atacuri coordonate este important ca toata lumea sa aiba acelasi gen de trupe ... imaginati`va ca 4 sunteti in lupta si vin eu la o runda a 6`a spre exemplu cu 500 prastieri ... prastierii mei or sa intre in locul tragatorilor vostri si o sa faca un damage extrem de mic fata de tragatori , dar o sa`i treaca in rezerva si o sa intre ele in lupta datorita PRIORITATILOR.
Soldatii sunt foarte ieftini , ca si intretinere si au un timp de antrenare record ( 2-3 min per tragator de exemplu )
Navele sunt foarte scumpe ca si intretinere.
Atentie NU SE TRIMITE IN LUPTA DECAT ARMATA CU UPGRADE MAXIM, altfel nu are rost ca mor ca mustele !


Dezavantaje pentru pirati :
La minune se pote dona orice resursa , mai putin bunul de lux pe care`l produce insula respectiva.




Site-uri utile:

Simulator de batalie:
http://ikariamlibrary.com/?content=IkaFight

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu